May 06, 2010

being lazy... 偷懶...

好吧~
我承認這幾天我偷懶了

腦子和手指就不能好好心連心手牽手
打些有內容點的


個人覺得是變冷的天氣害的
要知道手腳冰冷時
腦子也通常不太活絡
(至少公主我是這樣啦~)

當我騎著腳踏車  或去走走路時
聽著伍佰  (是啦~ 我是台妹公主怎樣!)
許多往事  和曾有過的
那些深深淺淺的感觸
都隨著伍佰那獨特的
台式國語(或台語)發音唱腔
輕輕地從腦中心裡
像小浪花一般
一波又一波的推向
現在已不復當年的
已經長大的我
(說來身高自從小六以後也沒增加過
體重和小腹倒是有多一些啦~)

曾經那些
覺得極其重要的
以為會天長地久的
或是海會枯石會爛  此情此景不能移的
怎料一個轉彎
視線和弧度都不同了
(不是因為近視度數加深散光加重的關係喔)

定定回看
都是一首又一首
綻放過或許美麗或許哀愁的
人生詩歌

靜靜審視
隨著日落星月升
寸步寸移
慶幸自己
沒有因為年少的輕狂
丟失那些喜愛的部份
讚許自己
走過輕狂歲月的靈魂
贏得更多堅毅的態度


Oh hell~
this is gonna be a difficult one to write in English....

Yeah~  I've been a bit lazy~
not really typing decently...
my brain and my fingers don't cooperate perfectly...

I blame this on the bloody cold weather here---
It's hard to keep a brain active when the legs and arms are being cold~~
(well, at least it seems like this to Princess J...)

Sometimes I listen to "Wu-Bai" when I ride a bike or go for a walk~~
(He's my favourite singer!!! A Taiwanese Rock Singer!)
When I listen to his songs,
the life, the things, and the feeling that belonged to the past--
would swing to the shore of memories that belongs to a different me,
as the waves of the tide,
along with his unique singing style...

Those that I used to regard as very important,
or thought it would be forever,
or those that no matter how the universe is going to change,
it'd be eternity...
Would I acknowledge that,
just right after a turn,
the view and the curve were totally different...

Yet I stand still and look back,
those are the sonatas formed by the poems
that were maybe beauty, maybe sorrow...

When I review myself,
as the sun sets and the moon + stars rise in the sky day after day,
I'm glad that I haven't lost the parts I love
because of my silliness in my younger years.
I appreciate that the soul has accompanied me
through the silliness,
has gained the attitude of being strong and firm when needed.



附上一張有著堅毅靈魂的公主照  :)

5 comments:

said...

雖然你有點自戀,可是我欣賞你:p

JM said...

謝謝啦~
可是我覺得我還好ㄋㄟ (沒有很自戀呀~)

said...

:p
好吧,有自信。

Z said...

是自我評價高^^

JM said...

自我感覺良好(?)